miércoles, 18 de enero de 2012

CONCLUSIONS PROJECTE FINAL

Després de realitzar l’activitat he pogut observar com els meus fills han construït els nous coneixements, cadascú en funció de les seves estructures mentals. Han partint dels seus coneixements previs en relació a quines tasques s’han de dur a terme per fer i cuidar un hort al balcó de casa. L’aprenentatge ha suposat la modificació d’aquests coneixements previs per adaptar-los a les necessitats del seu projecte. Aquest interès personal ha propiciat que hagin assolit uns coneixements que d’altra manera no ho haurien fet o simplement els haurien memoritzat. D’aquí la necessitat de fomentar l’adquisició d’aprenentatges significatius.

Si això ho fem extensiu a la realitat de la tasca docent, considero que la funció del professor és actuar com a pont entre els nous continguts i els coneixements previs de l’alumne. Per a dur a terme aquesta tasca la tecnologia té un paper rellevant ja que actua com a mitjancera, facilitant la representació dels coneixements i la construcció de nous aprenentatges.

L’aprenentatge representa un procés de modificació relativament permanent de la manera d’actuar de l’aprenent que modela la seva experiència en funció de la seva adaptació al context, és a dir, l’ambient amb el qual es relaciona.

No hay comentarios:

Publicar un comentario