martes, 3 de enero de 2012

FITXA DE TREBALL DEL PROJECTE FINAL

Fitxa Projecte Final

CONCLUSIÓ I AUTOAVALUACIÓ DE LA PAC2.2

Després d’haver realitzat aquesta activitat i com a conclusió m’agradaria incidir en la evolució que estic experimentant en relació als meus coneixements envers les tecnologies. Aquest és per a mi el meu punt feble ja que ha estat complicat anar enllaçant conceptes amb habilitats tecnològiques com per exemple el fet de compartir el a-map i penjar un vincle del mateix a l’espai fòrum. Coneixements que s’aniran ampliant amb la realització del projecte final.

Amb aquesta activitat he aprofundit més en les intervencions realitzades al debat concretament en el fil de discussió sobre el rol i l’essència de la tasca del professor. D’aquestes argumentacions he triat les tres que estaven més properes a la meva opinió i que, a la vegada, considero que estaven molt ben argumentades i per a mi han estat més clarificadores. Això m’ha permès realitzar un a-map en el que han quedat recollides les diferents argumentacions les quals constitueixen les premisses que porten a una conclusió més general. És a dir, he pogut analitzar el debat en termes d’arguments i components segons el model de Toulmin i amb el suport de cmaps la qual cosa m’ha donat l’oportunitat de conèixer una altra utilitat del cmaps.

Tal i com vaig poder comprovar en participar en el debat,el fet d’haver d’organitzar la meva intervenció segons el model d’argumentació de Toulmin em va obligar a fer un esforç cognitiu per tal de buscar arguments que justifiquessin la meva opinió. Aquest esforç cognitiu facilita l’assoliment d’aprenentatges significatius així com el fet de representar gràficament alguns dels arguments en un a-map.

L’argumentació segons el model de Toulmin facilita la resolució de problemes. La tecnologia contribueix a la representació gràfica de la resolució de problemes oferint unes eines que permeten representar els problemes en termes de premisses (dades sobre les que es fonamenta una tesi) que porten a unes conclusions o tesis. Aquestes premisses es recolzen mitjançant indicadors d’aquestes dades proporcionats per estadístiques, notícies, judicis d’experts... que ajuden a provar la tesi. També es recullen les excepcions que puguin trobar-se a la tesi proposada. La visualització d’aquestes relacions permet adquirir coneixements amb més probabilitat que si només es presenta aquesta informació escrita ja que és més fàcil entendre les relacions que s’estableixen entre els diferents elements de l’argumentació.

Com a reflexió personal del meu procés d’aprenentatge, considero que estic en el camí d’anar assolint coneixements prou significatius com per a modificar els meus esquemes previs de coneixement tant en l’àmbit teòric com en els coneixements tecnològics que he hagut d’assimilar. Tot això em facilitarà la meva tasca professional com a psicopedagoga

AVALUACIÓ PAC2.2
-    Has fet un enviament correcte? Data tipus d'arxiu. Pujada del cmap…
L'enviament ha estat correcte en la data, tipus d'arxiu, pujada del cmap.

-    ¿Has aconseguit claredat expositiva, bona estructura del document lliurat, bona presentació i correcció, estil engrescador…?
Penso que he aconseguit claredat expositiva i una bona estructura així com una bona presentación

-    Sobre el fil d'argumentació gràfica reconstruït. Has analitzat i exposat a l'informe adequadament la seva coherència, adequació,desenvolupament, conclusions,etc.
     Penso que la exposició ha estat correcta.

-    Valora la representació gràfica del fil d'argumentació que has reconstruït i lligat.: s'observen com les idees argumentades s'hi ha vinculat? Premisses vinculades, els seus arguments i contrarguments…
La representació gràfica recull tres arguments del mateix bàndol i per tant no he recollit la contra argumentació però si les premisses i les conclusions així com els justificants i les excepcions.

-    Has reflexionat sobre la utilització del debat i de cmap per a argumentar i representar el coneixement? Cmap treballant en local i Cmap amb mapes compartits a llocs a Internet?
He reflexionat sobre la utilització del debat i del cmap però m'ha faltat la reflexió sobre el cmap treballant en local i Cmap amb mapes compartits a llocs a Internet.

   Autoqualificació: A+, A, A-, B+, B-
B

-    Sobre la teva comunicació i participació voluntària a l'aula: estàs facilitant el seguiment del fòrum (tema, carpetes, fil, claredat en la comunicació, ajudes als altres, aportació de recursos, ajuda al coneixement…)?
Vaig participant a l'aula demanant ajuda així com facilitant l'ajuda quan ho puc fer. Segueixo els fils i faig les intervencions a les carpetes indicades.

-    Sobre el blog: l'has enllaçat bé, t'està ajudant a reflectir el teu aprenentatge de manera eficaç? Has revisat les teves afirmacions a l'avaluació inicial, per ex. respostes breu, preguntes trampa?
El blog el vaig enllaçar bé i he d'afegir tota la informació que estic assolint així com els diferents mapes. També he de revisar les preguntes de l'autoavaluació inicial i fer preguntes en els blogs dels companys. D'ara fins al final de l'assignatura em dedicaré molt més al blog.

MAPA CONCEPTUAL PAC2.2

CONCLUSIÓ DE LA PAC1.3

Com a conclusió, m’agradaria insistir en la dificultat que per a mi ha suposat aquesta activitat però, a la vegada, la satisfacció que em queda per haver realitzat un aprenentatge important que no serà el mateix que han realitzat els meus companys i companyes. Cadascú de nosaltres, amb la mateixa informació, segur que haurem assolit un aprenentatge diferent, en funció de les nostres experiències i creences.
He aprés que el coneixement no es transmet, sinó que es construeix. I que l’acumulació de informació no equival a més coneixement. La informació que tenim a l’abast com a conseqüència de les noves tecnologies no garanteix per si sola que augmenti el coneixement.
D’altra banda, estic convençuda que els meus coneixements hauran canviat quan acabi l’assignatura ja que als que tinc ara s’hi afegiran uns altres que m’ajudaran a construir nous coneixements